Vernieuwing vergt het lef om het bestaande ter discussie te stellen
Dit zijn de vernieuwingen
Het bestaande doet alsof je een patient bent
Er is een gezegde “als je een hamer bent, lijkt alles een spijker’. Het betekent dat als je slaapaandoeningen behandelt, het al snel lijkt alsof iedereen een patient is, en je als zodanig wil ‘behandelen’.
De realiteit is dat dat niet zo is. Minder dan 3% van de mensen heeft een medisch slaapprobleem, de rest is toe te schrijven aan die onrustige gedachten waar we nooit geleerd hebben mee om te gaan.
Vind je Sleep Mojo, is voor gezonde mensen, die gezond willen slapen.
Het bestaande kopieert er op los
Mythen blijven in stand omdat niemand er vraagtekens bijzet. De enige reden dat adviezen als ‘drink geen koffie’ nog bestaan is dat mensen ze klakkeloos overnemen.
Kom je het advies tegen, dan weet je zeker dat degene die het geeft, géén expert is en zeker niet verder heeft gekeken.
Het bestaande investeert niet
Pak je een willekeurig werk over het verbeteren van slaap, dan is dat steevast dezelfde kost. Een mix van meer ontspannen, ademhalingsoefeningen, of psychologisch geneuzel dat je weer patiënt maakt. Er is nooit een mooie visual of vernieuwing qua aanvliegroute.
Slaap Mojo is in alles nieuw. Nieuw qua inhoud, gebaseerd op het revolutionaire inzicht dat bestaande slaapadviezen niet werken omdat ze het probeem (gedachten) niet oplossen.
Maar ook nieuw qua, hoe je het leert. We hebben geinvesteerd in video en tientallen materialen zoals visuals die het verhaal ondersteunen.
Innovatie begint gewoon altijd op nul, met de vraag: WAT heb je nodig?