“Het bestaande kun je napraten, het nieuwe moet je zelf uitvinden”

Milco

Mijn facinatie voor slapen begon in 2015

Ik werd me bewust dat ik veel lag te hannessen met mijn hoofdkussen met als gevolg dat ik geen slechte, maar ook geen goede slaper was.

Dat was het begin van 18 maanden onderzoek naar WAT een hoofdkussen moet doen om je slaap NIET te verstoren. Ik ontdekte de juiste verhouding tussen slaaphoogte-nekopvulling in een compact formaat. Dat werd uiteindelijk een gepatenteerd nieuw hoofdkussen en een bedrijf met inmiddels duizenden klanten.

Er was één vraag die telkens terugkwam: “HOE slaap ik niet alleen fijner, maar ook meer aan één stuk?” 

Daarop begon ik in 2019 een nieuw onderzoek. In dit onderzoek draaide het om de vraag WAT de wetenschappelijke hoofdoorzaken zijn van onrustig slapen, als je GEEN slaappatiënt bent.

Als enige in de wereld deed ik onderzoek naar het effect van bestaande slaapadviezen en methodes

9 op de 10 mensen slaapt regelmatig te onrustig of te kort

Dat is irritant en het gaat direct ten koste van wat voor jou belangrijk is: je studie, carrière, gezinsleven, je eigen leven. 

Het belangrijkste inzicht is dat doorslapen draait om je slaapverstoorders kennen en de baas zijn.

Een slaapverstoorder is alles dat je wakker kan maken. Echter niet alle slaapverstoorders hebben een even grote invloed. De bekende clichés als koffie en blauw licht hebben uiteindelijk weinig invloed, maar spelen wel de hoofdrol in zo’n beetje elke publicatie!

Hét verschil zit eigenlijk in ALLES. Ter vergelijking: het meeste dat je leest gaat er vanuit dat ‘de wereld plat is’

Mijn onderzoek inclusief een grootschalige enquete onder 10.000 klanten laat zien dat de echte slaapverstoorders voor meer dan 90% van de mensen zit in:

  1. gedachten
  2. discomfort

Ook qua zogenaamde oplossingen stelt niemand de vraag of het werkt en of het voor iedereen ook toepasbaar is. Het standaard riedeltje van ontspanningsoefeningen gaat én voorbij de essentie van het probleem én het merendeel van de mensen heeft er geen trek in.

Het gros van de informatie over beter slapen behandelt je als slaappatient, of is gebaseerd op zaken die weinig invloed hebben op het probleem. Je hebt er dus weinig aan. 

Dat vergt een totaal andere aanpak. Namelijk een aanpak die zich richt op het herkennen van welke gedachten je wakker houden en hoe je elke nacht 5 sterren comfort hebt. Ik heb dat gevat in 30 universele codes: De Slaapcodes. 

Het is mijn doel alle nieuwe inzichten te delen zodat je, ongeacht je dag elke nacht heerlijk doorslaapt.

Milco

A Happy Sleeper

Leuk om te lezen, praktisch zinloos

Bedenk dat je een verloren dag niet kunt bijkopen. 

Doorslapen is, net als je conditie, trainbaar

Daarvoor heb je een methode nodig. Dat is De Slaapcode

De Slaapcode bestaat uit 30 codes, verdeeld over 5 logische stappen. Met deze 30 codes heb je een techniek waarmee je slaapverstoorders de baas bent. Zo slaap je elke nacht héérlijk door.

Gedachten (zowel negatief als positief; ook van verliefdheid kun je wakker liggen!) zijn als aapjes in je hoofd die te pas en te onpas je wakker maken.

In de praktijk getoetst

Vanaf de grond opnieuw opgebouwd

Tijdens sessies met klanten werden alle nieuwe inzichten getoetst op herkenbaarheid en praktische waarde. En zonodig aangepast.

Dubbel slaapexpert

100% origineel | 100% creatief | 100% effectief

Voordat hij zich volledig richtte op slapen ontwikkelde hij onder andere een e-learning systeem, software om zorgkwaliteit zichtbaar te maken en richtte hij een vereniging op voor medisch specialisten met 5500 leden.

Zo zie je de ervaring met e-learning terug in de methode. Alles draait om gemak, eenvoud en overdraagbaarheid.