Milco Linssen is de bedenker en auteur van De Slaapcode. In 2015 ontwikkelde hij een geheel nieuw hoofdkussen (www.pritcherpillows.com). Inmiddels heeft het bedrijf duizenden klanten en uit onderzoek blijkt telkens dat iedereen op zoek is naar het antwoord op ‘HOE kan ik nog beter doorslapen?’ Daarop besloot hij verder onderzoek te doen naar alles dat invloed heeft op de slaapkwaliteit.

Met nieuwe inzichten, ontwierp hij stapje voor stapje een methode. Dat werden uiteindelijk ’10 codes’ die dus ook echt op onderzoek en echte klanten zijn gebaseerd. Hij geeft er inmiddels workshops over. Het boek is gepland om in 2020 uit te komen. De methode komt ook als programma online beschikbaar.  

Sleutelwoorden zijn: allesomvattend, grensverleggend, antwoord op ‘HOE’, heldere inhoud en vormgeving.

De basis voor De Slaapcode zijn de gesprekken met klanten, die vrijwel nooit weten wat gezond slapen is en hoe je dat positief kunt beïnvloeden. Een beetje zoals gezond eten. Je moet leren een etiket te lezen en weten wat dan gezond is. Zo ook met slapen.Dat komt deels omdat je al snel als ‘slaappatient’ wordt weggezet. In de media lees je overal vaak dezelfde ‘onzin’ omdat iedereen elkaar napraat zonder na te denken. 

Het grootste inzicht was dat het probleem met slapen een combinatie is van onrustige gedachten en comfort in bed. Dat is ook de sleutel tot beter slapen. In De SlaapCode leert hij je onder andere dat ook positieve gedachten je wakker kunnen houden. Ze zijn net als zorgen slaapverstoorders maar hebben een andere aanpak nodig. Het zijn juist die nieuwe inzichten die zo waardevol zijn en die je ook echt helpen je slaap te verbeteren.

Milco heeft twee zonen en woont in Delft. In zijn vrije tijd rookt hij zalm (koud) volgens een zelf door schade en schande ontdekt recept. De truc: jeneverbessen die tot stof worden gemaakt en samen met de appelrookmot de meest delicate smaak geeft die er is. Hij heeft een creatieve geest dat tot uiting komt in bijvoorbeeld De SlaapCode waarin hij het concept bedenkt, tekst en de visuals.

Hij had 10 jaar een reclame/marketingbureau, ontwikkelde een e-learning systeem, maakte software om zorgkwaliteit zichtbaar te maken en richtte onder andere een vereniging op voor medisch specialisten met 5500 leden voordat hij het hoofdkussenmerk Pritcher oprichtte en De SlaapCode schreef.

Met het bedrijf Sleepy-Days wil het leidend zijn in het aanbieden van kwaliteitsinformatie rondom beter slapen.