Mijn missie: jou helpen elke nacht door te slapen, zodat je de energie hebt om te doen met je leven wat jij wilt.

Je bent geen slaappatient, en koffie houdt je niet wakker! Benader slaap met gezond verstand en als lifestyle keuze.

Milco Linssen

Wie is Milco Linssen

Het gezegde ‘een creatieve duizendpoot’ is Milco in de volle breedte. Hij ontwikkelde, als ondernemer, het ene concept (en bedrijf) na het andere, waarbij zijn creativiteit geen grenzen kent. Hij combineert innovatieve inzichten met zakelijkheid, ongebonden door conformisme. Juist het creatieve ook handen en voeten kunnen geven is zijn grote kracht. Hij studeerde technische bedrijfskunde en volgde later nog een MBA programma aan de HEC (Paris) dat zich richtte op de marketing van luxe goederen.

Tot zijn dertigste was hij actief als reclame/marketingman die eigen projecten ontwikkelde en verkocht. Van zijn dertigste tot veertigste ontwikkelde hij diverse software applicaties en was hij bezig met innovatieve start-ups onder andere op het gebied van printing on demand en e-learning. Daarna verlegde hij zijn focus meer naar zorg en gezondheid.

Hij richtte de VVMS (Landelijke vereniging voor vrijgevestigd medische specialisten) op, om zorg toegankelijk te houden door meer gezonde marktwerking. Dat leidde tot de grootste vereniging met 6500 leden en een succesvolle consultancytak voor zorg en ondernemerschap. Hij was tevens de architect van de huidige structuur van hoe medisch specialisten zijn georganiseerd in ziekenhuizen (MSB).

Rond 2015 sloeg hij een nieuwe weg in, met als doel het leven van zoveel mogelijk mensen verbeteren. Na 15 jaar consultancy en heel veel praten voor anderen, had hij weer de sterke drang om te vernieuwen met een tastbaar product. Het werd ‘slaap’. Slaap is voor iedereen elke nacht en bepaalt vrijwel 100% je levenskwaliteit. Hij ging zich verdiepen in slaap en hoofdkussens omdat hij zelf geen slechte, maar ook geen geweldige slaper was.

Pritcher FD

Anderhalf jaar deed hij onderzoek met de vraag: ‘wat is een goed hoofdkussen?’ Dat leverde een geheel nieuw ontwerp op dat hij met eigen kapitaal in de markt zette onder de naam Pritcher Pillows, waarvoor hij alle aspecten zelf ontwierp. Dat was het begin van meer innovatie voor je slaap.

Inmiddels goed op weg om, door eigen onderzoek en ontwikkeling, slaapexpert te worden, met duizenden klanten begon hij hen te ondervragen naar hun ervaringen met slaapadviezen. Al die slaapadviezen kwamen hem onwaarschijnlijk over, want het nummer één slaapadvies is ‘drink geen koffie’. Dat zou betekenen dat iedereen die geen koffie drinkt, als een baby slaapt. Dat leek hem op zijn minst discutabel. Of sex als slaapmiddel is ook niet heel praktisch te noemen! Met meer dan 8000 reacties in zijn achterzak, startte hij een onderzoek naar ‘of slaapadviezen wetenschappelijk te onderbouwen zijn én praktisch toepasbaar op het moment dat je ze nodig hebt’. Het antwoord was volmondig ‘nee’. Alle reguliere slaapadviezen wijzen of in de verkeerde richting omdat ze het verkeerde probleem adresseren, of zijn gewoon onpraktisch als je ze nodig hebt.

In het kort: slaap is maar voor 5% een probleem dat gerelateerd is aan een stoornis en voor 95% een alledaags probleem van iedereen. De ironie is dat 95% van de mensen zich niet herkent in de aanpak voor die 5%, maar wel als slaap patiënt wordt aangesproken: dat is waar de schoen wringt.

Hij ontwikkelde een geheel nieuwe aanpak waarbij slaap, net als gezond bewegen en eten, een lifestyle keuze is waarbij hij laat zien hoe je dat praktisch invult.

Naast zijn passie om dingen te verbeteren vanaf nul is hij een gedreven kunstliefhebber die zelf graag experimenteert met technieken en zijn grenzen verkent. Bijvoorbeeld fresco’s maken op kalk en canvas met sanguine. Of een uniek glaasje voor een warme en koude drank.

Naast creëren en ondernemen is ‘goed doen’ voor hem belangrijk. Voor Stichting Straatnieuws ontwikkelde hij een geheel nieuw businessmodel omdat het bestaande ‘krantje’ aan het einde van de levenscyclus was gekomen.

Fun@work

Milco was een van de eersten die de kansen zag van online leren en ontwikkelen. Hij bedacht een online e-learning systeem. Een systeem dat je gericht helpt je vaardigheden te scoren en ontwikkelen. Testen en online trainingen vormden het hart. Douwe Egberts was de eerste die het kocht.

Fun@work

Milco was een van de eersten die de kansen zag van online leren en ontwikkelen. Hij bedacht een online e-learning systeem. Een systeem dat je gericht helpt je vaardigheden te scoren en ontwikkelen. Testen en online trainingen vormden het hart. Douwe Egberts was de eerste die het kocht.

Fun@work

Milco was een van de eersten die de kansen zag van online leren en ontwikkelen. Hij bedacht een online e-learning systeem. Een systeem dat je gericht helpt je vaardigheden te scoren en ontwikkelen. Testen en online trainingen vormden het hart. Douwe Egberts was de eerste die het kocht.

Milkypod

Een superleuk minikussentje om het geluid te dempen en bubbels uit opgeschuimde melk te ‘tappen’. Voor de perfecte cappuccino.

Nationale Kerstsurprise

Nu heel de normaal, het sparen voor een voordelig voedselpakket. Milco introduceerde de eerste food-box en lanceerde deze bij AH.

Nationale Kerstsurprise

Nu heel de normaal, het sparen voor een voordelig voedselpakket. Milco introduceerde de eerste food-box en lanceerde deze bij AH.

Nationale Kerstsuprise

Nu heel de normaal, het sparen voor een voordelig voedselpakket. Milco introduceerde de eerste food-box en lanceerde deze bij AH.

Nationale Kerstsurprise

Nu heel de normaal, het sparen voor een voordelig voedselpakket. Milco introduceerde de eerste food-box en lanceerde deze bij AH.

Nationale Kerstsurprise

Nu heel de normaal, het sparen voor een voordelig voedselpakket. Milco bedacht de eerste food-box en lanceerde deze bij AH.

Fresco art op canvas

Een fresco is krijt op – veelal – een natte ondergrond. Dit kan ook op kalk. Milco probeerde tekeningen te maken – volledig met kwast en sanguine – op kalkverf en canvas. Voor als je verbeelding verder gaat.

Business Scans

Om MKB bedrijven snel inzicht te geven in hun marketing-verkoop-krachten en zwakten, ontwikkelde hij diverse trainingen en tools. Deze werden ingezet door branchevereningen in diverse landen. L’Oreal kocht een licentie voor wereldwijd gebruik.

Business Scans

Om MKB bedrijven snel inzicht te geven in hun marketing-verkoop-krachten en zwakten, ontwikkelde hij diverse trainingen en tools. Deze werden ingezet door branchevereningen in diverse landen. L’Oreal kocht een licentie voor wereldwijd gebruik.

Barista specialties

Cappuccino is zijn favoriete drank, dus waarom niet meedoen aan een baristawedstrijd? Naast de perfecte cappuccino maken, bedacht hij een glaasje waarin twee dranken in een keer gedronken kunnen worden. Bijvoorbeeld een likeur en een koffie, dat levert een unieke (koud-warm) smaaksensatie op.

Infini maisonnettes

De drang om te creëren uitte zich ook in een innovatief idee voor woningen. Hij ontwikkelde een concept van oneindig schakelbare maisonettes.

Infini maisonnettes

De drang om te creëren uitte zich ook in een innovatief idee voor woningen. Hij ontwikkelde een concept van oneindig schakelbare maisonettes.

Infini maisonnettes

De drang om te creëren uitte zich ook in een innovatief idee voor woningen. Hij ontwikkelde een concept van oneindig schakelbare maisonettes.

LOVE art - La fête

Wie houdt er niet van bubbels? Milco drinkt het graag en elke kurk kreeg het verhaal van de gelegenheid mee. Zoals de geboorte van zijn kids, verjaardagen en andere mooie momenten. De vaas werd voller en voller, waarom er niet iets meedoen? Hij liet een kunstenaar een bruisende achtergrond airbrushen, kocht hele stierenhuiden voor de lijst en plaatste alle kurken minutieus in de vorm van een hart. Het resultaat een massief (kunst)werk van 1 meter bij 1,70.

LOVE art - La fête

Wie houdt er niet van bubbels? Milco drinkt het graag en elke kurk kreeg het verhaal van de gelegenheid mee. Zoals de geboorte van zijn kids, verjaardagen en andere mooie momenten. De vaas werd voller en voller, waarom er niet iets meedoen? Hij liet een kunstenaar een bruisende achtergrond airbrushen, kocht hele stierenhuiden voor de lijst en plaatste alle kurken minutieus in de vorm van een hart. Het resultaat een massief (kunst)werk van 1 meter bij 1,70.

StopWijzer

Een rode draad in het werk is het creëren van content rondom speciale onderwerpen en deze vanuit een nieuw perspectief oppakken. Stoppen met roken is er één. Je kunt dat allemaal heel zwaar maken of terugbrengen tot essenties en deze dan toegankelijk maken voor een grote groep. Mede door intensieve distributie. Dat is de StopWIjzer.

StopWijzer

Een rode draad in het werk is het creëren van content rondom speciale onderwerpen en deze vanuit een nieuw perspectief oppakken. Stoppen met roken is er één. Je kunt dat allemaal heel zwaar maken of terugbrengen tot essenties en deze dan toegankelijk maken voor een grote groep. Mede door intensieve distributie. Dat is de StopWIjzer.

StopWijzer

Een rode draad in het werk is het creëren van content rondom speciale onderwerpen en deze vanuit een nieuw perspectief oppakken. Stoppen met roken is er één. Je kunt dat allemaal heel zwaar maken of terugbrengen tot essenties en deze dan toegankelijk maken voor een grote groep. Mede door intensieve distributie. Dat is de StopWIjzer.

StopWijzer

Een rode draad in het werk is het creëren van content rondom speciale onderwerpen en deze vanuit een nieuw perspectief oppakken. Stoppen met roken is er één. Je kunt dat allemaal heel zwaar maken of terugbrengen tot essenties en deze dan toegankelijk maken voor een grote groep. Mede door intensieve distributie. Dat is de StopWIjzer.

VVMS

De overheid probeert al decennia medisch specialisten in loondienst te manoeuvreren. Met een vrouw die gynaecoloog is, begon Milco een vereniging die zich inzette voor behoud van vrije vestiging, én betere zorg. Vrije vestiging en marktwerking is de enige garantie voor verbetering van ons zorgstelsel. Milco was directeur-bestuurder en vast gezicht voor de 6500 leden in de media.

VVMS

Milco was de architect van het Medisch Specialistisch Bedrijf (MSB). De kern was/is dat alleen door een actieve regierol ten aanzien van meetbare kwaliteit van zorg, zorg beter kan in alle facetten. Hij schreef hiervoor de blauwdruk.

VVMS

In de rol van voorzitter was hij mij meer dan tien jaar het boegbeeld van de vereniging.

VVMS & conceptontwikkeling

Naast de vereniging ontwikkelde Milco vele zorginitiatieven, waaronder een toegankelijk oogzorg concept voor in supermarkten.

ZorgNL

Zorg kan op vele fronten beter en dichterbij de patient komen. Milco ontwikkelde de app 24-7 Zorg, waarbij patienten informatie vinden over hun zorgverlener en specialisaties. Informatie over ziekenhuis, behandelingen en voorschriften om zo een ‘smooth’ behandelproces te doorlopen.

MediPoll

Value based heatlhcare is zorg benaderen vanuit wat het voor de patient oplevert, in verhouding tot de kosten. Er zijn grote kwaliteitsverschillen tussen zorgaanbieders/verleners, en de enige manier om dat inzichtelijk te maken is meten tot op zorgverlener-niveau. Dat geeft ultiem inzicht in kwaliteit vanuit waarde en vooral een keuzemechanisme voor de patient. Milco bedacht de grondslagen en bouwde/investeerde samen met een compagnon een revolutionaire online applicatie die het mogelijk maakt.

TATA uniek kindervoorlees-uitklap-boek

TATA is het geesteskind van Henk Lilian den Breems (†). Milco bedacht er een uitgeefconcept omheen met als basis een uitklapboekje, vol verrassingen.

TATA uniek kindervoorlees-uitklap-boek

TATA is het geesteskind van Henk Lilian den Breems (†). Milco bedacht er een uitgeefconcept omheen met als basis een uitklapboekje, vol verrassingen.

Straatnieuws herpositionering

Straatnieuws was een ‘krantje’ met nagenoeg geen verkopers meer. Milco ontwikkelde een nieuw concept voor een bredere doelgroep. Van dakloosheid, naar goed doel voor iedereen langs de zijlijn. Een echt magazine als basis.

Straatnieuws herpositionering

Straatnieuws was een ‘krantje’ met nagenoeg geen verkopers meer. Milco ontwikkelde een nieuw concept voor een bredere doelgroep. Van dakloosheid, naar goed doel voor iedereen langs de zijlijn. Een echt magazine als basis.

Pritcher Pillows

Innovaties starten nooit met ‘hetzelfde’, maar met de vraag ‘klopt het wel zoals het is?’, en ‘als ik opnieuw begin, hoe zou ik het dan doen?’. Dat is wat Milco deed met het Pritcher hoofdkussen (en ook de Slaapcode) beginnen met de vraag wat nodig is. Dat leverde een uniek succesvol hoofdkussen op.

Pritcher Pillows

Innovaties starten nooit met ‘hetzelfde’, maar met de vraag ‘klopt het wel zoals het is?’, en ‘als ik opnieuw begin, hoe zou ik het dan doen?’. Dat is wat Milco deed met het Pritcher hoofdkussen. Hij ontwikkelde zelf het logo, dessin tot en met de specificaties van de ritsen en het vouwen van de slopen voor de verpakking. En de fotografie.

Pritcher Pillows

Het Pritcher Pillow is handgemaakt in Delft en bestaat uit tientallen handelingen/onderdelen. Allemaal exact op elkaar afgestemd. Een Pritcher Pillow is ‘Haute Couture’ voor je slaap.

Pillow Wrapper

Wie kent het niet: de altijd te zachte hotelkussens. Weet je? De business van een hotel is slapen, maar het kussen is altijd het sluitstuk in de begroting. De Pillow Wrapper, ‘wrapt’ elk zacht kussen tot de best mogelijke densiteit en formaat, zodat je overal in de wereld optimaal slaapt.

De Slaapcode - Slaap Mojo

Met de Slaapcode herschrijft Milco HOE je slaap als lifestyle keuze kunt inzetten voor maximale energie. Gericht op gezonde mensen die alle zinloze slaapadviezen beu zijn, maar wel beter willen slapen. In zowel boekvorm als online. Voor organisaties is er de masterclass “Slaap je vitaal’.

De Slaapcode - Slaap Mojo

Met de Slaapcode herschrijft Milco HOE je slaap als lifestyle keuze kunt inzetten voor maximale energie. Gericht op gezonde mensen die alle zinloze slaapadviezen beu zijn, maar wel beter willen slapen. In zowel boekvorm als online. Voor organisaties is er de masterclass “Slaap je vitaal’.

Milco Linssen