Wezenlijk beter

De meest gestelde vragen & antwoorden

Voor wie & wanneer is De Slaapcode zinvol?

Voor wie

Student > Betere concentratie = sneller en beter resultaat = meer tijd voor plezier.


Drukke baan > Hogere slaapkwaliteit in minder tijd = meer energie > meer creativiteit = meer performance = sterkere positie.


Ondernemer > Betere controle over ideëen = meer rust tijdens de nacht = meer effectiviteit gedurende de dag = groei.


Alle tijd van de wereld > Rust in je hoofd = heerlijk doorslapen = energiek opstaan = doen wat je wilt doen.

 

Wanneer – specifieke situaties in het leven

Burn out > Pak je slaap terug door gedachtencontrole = focus op wat ertoe doet = peace of mind = grip op je leven.


Nieuwe moeder > Pak de slaap in beschikbare tijd = maximaal effect van slaap = maximale energie = maximaal plezier.


Oververmoeid > Leer weer slapen = bouw slaap opnieuw op = nieuwe focus op kiezen voor slaap = rebound.


Destress > Weer doorslapen na een intensieve periode = leren je gedachten te parkeren = rust in je hoofd = hernieuwde mentale weerbaarheid.

Waarom kun je De Slaapcode makkelijk toepassen?

Allereerst de inhoud die effectief is voor je slaap. Waarom? Omdat dé twee slaapverstoorders zijn: discomfort en gedachten.

Vervolgens hebben we alles gevat in een ‘state of the art’ leermethode die alles heeft die een methode moet hebben:

  1. Korte modules van 2 minuten = makkelijk te volgen en doseerbaar.
  2. Elk module bestaat uit een fris beeld dat het verhaal verteld. Een beeld is makkelijk te onthouden zodat je het ook makkelijk kunt toepassen.
  3. Met 30 onderwerpen/modules heb je alles dat relevant is om door te slapen. Hierdoor verdwaal je niet, houdt je overzicht en kies je de onderwerpen die voor jou werken.

Choose sleep

Hiermee is het makkelijk uit te leggen, voor te stellen en daarmee makkelijk zelf toe te passen.

Dat is een hele zin; maar absoluut alles dat De Slaapcode kwalitatief uniek maakt.

Dit komt mede doordat Milco Linssen veel ervaring heeft in het opknippen, verpakken en aanbieden van e-content. Hij was de ontwerper van een van ‘s werelds eerste e-learning systemen.

Je hebt namelijk niets aan een eindeloze rits ‘weetjes’ of zaken die er voor jou niet toedoen. Idem voor het format; hoe onaantrekkelijker hoe minder effectief. En helaas is dat wel wat je in het algemeen ziet.

Moet ik nu mijn leven omgooien?

Nee, vooral niet.

Het gedachtengoed van De Slaapcode is dat je slapen leert te integreren in je leven. En NIET ANDERSOM.

Het is namelijk niet realistisch om je smartphone te bannen, of je computer en vele andere cliché-adviezen. Onze insteek is om 3 keer in de week voor een slaapdag te kiezen. Net zoals je met een gezond voedingspatroon ook niet elke dag chips moet eten, maar ze ook niet hoeft te laten staan.

We bieden je handige tools om je eigen slaapprofiel te maken dat past bij jouw situatie.

De Slaapcode en een medische indicatie

+95% van ‘matig slapen’ is niet medisch gerelateerd en dus kan vrijwel iedereen het leren met direct resultaat.

Wie een slaapprobleem heeft als gevolg van een medische indicatie (whiplash, nekartrose, apneu e.d.) kan daardoor fysieke beperkingen ervaren die slapen moeilijker maakt. Idem kan medicijngebruik het doorslapen beperken.

Tegelijkertijd: wie als gevolg daarvan wakker ligt heeft er baat bij om met zo veel mogelijk comfort te leren liggen en met zoveel mogelijk rust in het hoofd. En dat is de focus van De Slaapcode.

Wat is het verschil met mindfulness?

Waar mindfulness zich richt op het loslaten van gedachten en bewust in het moment leven richt de futonomo methode zich op het herkennen van potentieel slaapverstorende gedachten. Die kunnen zowel positief als negatief zijn en maken voor je slaap niets uit: ze houden je wakker.

Alleen door dat te doen en die gedachten VOOR je slaap op JUISTE wijze te PARKEREN kun je er tijdens je slaap nee tegen zeggen zodat je je kunt concentreren op je slaap = doorslapen.

parking clean

Ze hebben dus feitelijk niets met elkaar te maken.

Er is echter wel verwarring omdat veel gedacht wordt dat mindfulness kan bijdragen aan beter slapen. Dit is slechts tot op zekere hoogte zo omdat het namelijk niets doet aan/voor opborrelende gedachten tijdens de nacht. Ergo: het loslaten van gedachten is voor het overgrote gedeelte van gedachten (werk, zorgen, ideëen etc.) contra productief voor je slaap omdat het niets oplost. En dat vormt wel de essentie van de futonomo methode.

Waarom zijn sommige teksten in het engels?

De kunst van uitleggen bestaat uit zo min mogelijk woorden.

Sommige visuals hebben tekst nodig. Omdat De Slaapcode niet is voorbehouden aan Nederland hebben we ervoor gekozen, daar waar het overduidelijk is wat de betekenis is, om voor engels te kiezen.

Choose sleep