Voor wie

Sleep fittnes

Slaap is pure mentale fitness

Doorslapen is voor iedereen het beste.

Het mooie is dat je het elke nacht kan oefenen en verbeteren. Zonder kosten, zonder inspanning.

Vergelijk dat met de sportschool of een dieet.

 

Ja maar…

JA maarrrr…

Als je slaap afhankelijk maakt van je stemmingen, kun je minimaal ⅓ deel van je slaap en daarmee leven weggooien. Als dat okay is, passen we niet bij elkaar.

Het is juist dat je weet HOE je slaap de baas bent in plaats van slaap jou

En dat is voor 100% trainbaar.

We hebben nooit geleerd HOE je kunt slapen

Jean sleep surfing
JA maarrrr…ik heb een excuus…

Fysieke beperking

Waar hebben we het over? Denk aan slaapapneu, whiplash, nekartrose. Dat zijn zaken die een fysieke beperking geven en van invloed kunnen zijn op je slaapkwaliteit.

Het is juist dan, dat comfort en controle over je gedachten nog belangrijker zijn om door te kunnen slapen.

Mentale klachten

Slaap je slecht als gevolg van psychische klachten als angststoornissen, depressie, persoonlijkheidsstoornis dan is het in je belang de oorzaak op te lossen met een deskundige.

En ook hier geldt: juist dan is weten hoe je je gedachten kunt afleiden essentieel voor je slaap.

Medicijn gebruik

Er zijn een aantal medicijnen waarvan bekend is dat ze slaap (negatief) kunnen beïnvloeden. Het gaat dan om onder andere:

  • SSRI’s (paroxetine)
  • Corticosteroïden (prednison)
  • NSSRI’s (bupropion)
  • Bètablokkers (metoprolol)
  • PPI’s (omeprazol)
  • TCA’s (amiptryptiline)

Juist als slaap nog precairder is, is precies weten wat je kunt doen om rust IN je hoofd te houden essentieel.

close

Laten we contact houden

We helpen je graag met nieuwigheden over doorslapen, waar je wat aan hebt

Je kunt je op elk moment afmelden. Wij volgen de AVG regels.

error: Alert: Content is protected !!